5 mars 2013

Glasdörrar med spröjs ☆


Morgonens funderingar när kaffebryggaren står och puttrar: Jag älskar glasdörrar. Det är något speciellt med dem. Gillar spröjs och att man kan kika in i nästa rum utan att behöva öppna dörren. För jag älskar stängda dörrar. Konstig man är va, att man gillar stängda dörrar när man kommer in i ett rum. Men andra gillar kanske att dörrar ska stå på glänt? Eller att de ska vara vidöppna? Är det något ni har tänkt på eller fått som fråga någon gång? Nog om dörrar och dess funktioner.  

Jag har nyss sökt ett jobb inom kommun. Det är daglig verksamhet och där får man arbeta med personer med hjärnskador. Ett drömjobb för mig men det är ju så att de tjänsterna är ju oftast så gott som tillsatta redan. Man vet ju att det är omplaceringar inom verksamheten eller lasad personal som har förtur. Att kommunen måste utannonsera tjänsten för att det är lag på det osv. Det är inte första gången man söker tjänster inom kommun och man har många vänner och bekanta som man får höra av vem/vilka som har fått tjänsten/tjänsterna, och det är ju dem som är med i rullorna redan...

I know the process.
Men jag hoppas och drömmer... 

Ja, ni vet vad jag ska göra nu - starta dagen med en stor balja kaffe. Slurp!

KRAMAR ~ INA








PS: Huga mig - viktväktarna i eftermiddag...

1 Söta Kvitter ☺:

Rosa i huset i vitt sa...

Jobbar också i kommun men i hemtjänsten ,det är samma rullar där
hoppas du får jobbet
ha en fortsatt bra dag
kram Rosa