5 mars 2013

RestAndFly på Arlanda



Rest and Fly på Arlanda.
Det är ett "hotell" som ligger mitt på Arlanda. Man kan hyra rum upp till 10 timmar innan resa för en viss peng. Jättebra om man ska flyga tidigt och inte vill sätta sig i bilen och köra klockan 02 på natten till flygplatsen. 

Vi brukar checka in ca 20.00 kvällen innan avresa. Då lämnar vi in våra väskor på rummet och sen går vi till Mc Donalds och äter och kollar in resande folket och alla flygplan som lyfter utanför gigantiska fönstren. Riktigt mysigt faktiskt. Sen efter en stund så går vi tillbaka till "hytten" och lägger oss och läser eller löser korsord. Bara ren avkoppling. Tvätt, toa och dusch-utrymmen är fräscha och stora. 

Jag bokade rum redan för två dagar sedan och det rummet jag och dotran ska ha fanns det baaara ett rum kvar av! och vi flyger i slutet av augusti! Så man måste boka i god tid kan man säga. 

De flesta avgångar inom charter ligger vid Terminal 5. 

Vi brukar parkera bilen på Benstockens parkering som ligger lite utanför Arlanda, det tar max tio minuter med parkeringsbolagets buss att ta sig till flygplatsen. Annars brukar vi ta tåget till Aranda. Den stannar under byggnaden och det är bara att ta en rulltrappa upp så är man på plats. Toppensmidigt. 















Följ min blogg med Bloglovin

2 Söta Kvitter ☺:

Unknown sa...

Fint och fräscht, men billigt var det kanske inte, med mitt grekiska tankesätt... Minns att vi tog 30 euro för 2-personer på lägenhetshotellet vi hade hand om för 3 år sedan och det var många som tyckte det var för dyrt... ack ja, ack ja...
Supermysigt verkligen att ha packat sådär i god tid och bara kunna koppla av innan resan!

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja jag håller med att det inte är billigt men det känns värt ändock då man bor på självaste flygplatsen och man slipper ut och köra mitt i natten för att ta sig till arlanda. Det kan hända att man får punka el motorkrångel och då står man där mitt i natta och kanske missar flyget och resan.. så tänker jag. :)