26 januari 2011

Skolprylar ...

Heeej! Idag har jag haft en lång och härlig dag på jobbet. Har fått lite gjort också som att rätta och kolla upp lite saker som behövs för nästa veckas lektioner. Överstrykningspennorna har hamnat i en glasburk för att snabbt kunna ta fram en. För i mina skrivbordslådor är allt hullerombuller så där hittar man ingenting. :)

Kommer ni ihåg när man var liten så fick man gå fram till katedern för att låna en penna av fröken eller magistern och pennorna stod på rad i en pennhållare.

Lite kult! :)

Sen har jag "övrigt" i en mjölkkanna. Det är allt från nagelfil, kam till linjaler. Bara viktiga saker ;) I morgon har jag planerat att börja sola. Jag är sååå vit att skulle jag ramla i snön så skulle ingen hitta mig förens det börjar töa! Så det blir lite sol och sen till Aino för att få brynen fixade och till helgen ska jag ta fram saxen och klippa av luggen som hänger över glasögonskanten. :) Vi ses i morgon! Kramar Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Den där Victoria sa...

Jaa, pennhållaren är ren nostalgi.

Kram kram

Ps. gör man rejäla knipövningar så behöver man kanske inga dojjor för att kunna knäcka nötter ;)

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja visst är den! Man får minnen direkt när man ser pennhållaren :)

Jag ska prova och sitta här i soffan och knipa lite men jag skulle även behöva nya promenaddojjs till våren, så knipskorna kan kanske vara nåt för mig?

Kramis