31 oktober 2012

Fruktknivar ♥


Idag har det varit en hal dag. Jag och dotran skulle promenera till en zonterapeut på förmiddagen. Hon bor bara ett par kilometer från oss. Vi tog på oss rejäla kläder och skor men när jag kom ut på trappan så såg jag hur halt det var på vägen. Jag gick in igen och gick ner till källaren för att hämta stavarna. Stavarna har jag aldrig använt. Pinsamt - har jag alltid tyckt om dem. Men idag har jag varit glad över att jag hade dem för det  var rent ut sagt snorhalt. Vi gick som två bambin på hal is, och det tog över en halv timme för att gå till henne. Annars brukar det ta max en kvart. Medans dotran var inne hos zondamen så skulle jag ta en promenad. Jag gick ut från zondamens gata som var rena skridskobanan och ringde en vän och frågade om jag fick komma på kaffe för promenaden tordes jag inte ta. Tänk vad isiga gator kan trigga igång alltså. Jag fick såna hemska minnestankar från då jag ramlade för ett par år sedan och slog sönder min läpp och knän. Tänkte på att om jag ramlar, var ligger min telefon i för ficka? Bryta lårbenet, gör det ont? Slå skallen i backen, vad händer i hjärnan då? Jag skrämde upp mig själv så pass att jag nästan började grina mitt på isgatan där zondamen bor... Sen sa jag till mig själv på skarpen att jag kan inte gå här och skrämma upp mig själv. Inte bra att få fobi över halt väglag för då blir jag innesittande hela vintern...


Efter en timme hos min vän kom min dotter dit. Vi satt och pratade en stund innan vi gick hem. Vägarna hade tinats upp så jag gick med lätta steg hemåt. Vi rullade köttbullar och gjorde i ordning en sallad. Efter en stund så kom jag på att jag skulle ut och kolla i brevlådan. Inväntar en inredningstidning som aldrig kommer. Men inte låg det någon tidning där heller utan det låg ett ...



... paket!! Jag blev såå glad och skyndade in för att sätta mig i soffan och slita upp pappret.



Dotran som sitter i andra soffan undrar vad jag hade fått i lådan. - Mäh, du sa att du hade varit med en utlottning men jag trodde inte att det var på riktigt. säger hon. (det finns så många tävlingar på nätet och det är inte många man vinner på) Jag berättar om utlottningen och att den var på en blogg och att jag vann. - Häftigt! säger dotran.



Kolla in priset!! Vackra fruktknivar på en liten ställning.
 Passar perfekt hemma hos oss.


Se så fint det passar med frukskålen och kandelabern.

Tack bästa Maj för vinsten!


Kramen ~ Ina

4 Söta Kvitter ☺:

Maj sa...

Jag blir så glad när du blev glad över vinsten. Passar ju otroligt bra hos dig!
Detta var min första utlottning men jag har fler prylar i skåpet så det blir mer utlottningar för det var trevligt.
Var försiktig i halkan.....här är det inget vinterväder utan bara regn än så länge.//M

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja tack snälla! Jag blev jätteglad och den passar så fint här hos mig bredvid fruktskålen. :) Idag är det plusgrader och förhoppningsvis har halkan försvunnit med den.

Må så gott! Ina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Såå fina fruktknivar! GRATTIS! Det där med halka och rädsla känner jag såväl igen. Förrförra vintern halkade jag i en skidbacke och var helt sjukskriven för ryggen i en månad och sedan halvt sjukskriven i två månader till. Fyy för halka, och vad det kan ställa till med. Går numera som en försiktig pensionär, när det vankas halka!

Var rädd om dig!

Kram
Petronella

~ INA ~ Inas☆House sa...

Men fy vad otäckt att ramla så illa Pella! Ja jag går också försiktigt, så sakta att set fattas bara en rullator framför mig. Man måste vara rädd om sig och jag måste tillägga att det snålas för mycket ang sandning.

Kramis
Ina