30 oktober 2012

Svensk historia


Hej!
Har problem med internet idag. Vet inte vad som spökar men nätet står bara och tuggar. Idag har jag och dotran suttit med hennes läxor. Hon hade en hel bunt med uppgifter. Det var allt från Historia, Samhäll, Engelska till Svenska. Jag tycker att det är jättekul och vi hjälptes åt att finna svar på frågorna och det som är roligt är att vi börjar diskutera och har en dialog om vad vi kommer fram till. Både jag och Ela tycker historia är kul. Sen efter lunchen gick jag till min kompis Lena, hon är duktig släktforskare. Hon ska hjälpa mig att sätta igång med min släktforskning. Jag har nästan hela släkten på andra sidan sjön så det blir lite svårare men det ska vi fixa. Nu har jag precis landat i soffan. Kan inte sitta här mer än ett par minuter för vi ska strax knata iväg till dotrans massör. Medans hon blir knådad så får jag mig en halvtimmes promenad. Skönt.

Ha det så gott!

Kramen ~ Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Maj sa...

Hade också problem med att logga in på Hotmail tidigare ikväll. Bara står och "tuggar" som du säger. Men fn verkar det ok. Så roligt med din släktforskning. //M

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag kommer inte heller in på hotmail. Ny dag i morgon, hoppas att det fungerar som vanligt igen. Ja det ska bli så skoj med släktforskning. Blev lite inspirerad av tv-serien Allt för Sverige. :) // Ina