14 november 2012

Fåtöljer


Hallå i stugorna!

Idag är jag lite piggare och kan ta mig runt i kojan. När det kommer tillfällen i livet då man måste ta det lugnt, kommer alla möjliga tankar. Nu går jag och funderar på mitt sovrum brist på sysselsättning. Jag verkligen gillar mitt lilla krypin men jag ogillar plastgolvet. Jag har två kartonger med laminatgolv i källaren som skulle passa där men behöver nog en till kartong plus en händig golvkille...


När jag tassade runt i sovrummet så såg jag jättehögen på fåtöljen. (fåtöljen ska egentligen stå i tv-rummet) Inte bäddar jag varje dag precis och den smällen får fåtöljen ta. Vilket berg! Man ser inte ens ryggen på den. Jag riktigt längtar att bli av med ena soffan i  tv-rummet så att schabraket i sovrummet får flytta in dit igen. Men då blir det förstås tomt i sovrummet. Hmm...

Bild. Ikea - Vänster 995 kr och Höger 1.995 kr...

Så nu när jag är halt och lytt och då passar det ypperligt att sitta och googla lite på nätet. Jag kom in på Ikeas hemsida och fann två fina stolar. Jag är jättekär i den vänstra stolen och som tur är kostar den bara halva priset mot den till höger. Fast den är nog inte så superskön att sitta i men hur ofta sitter jag i en fåtölj sitt sovrum? Jag får drömma mig vidare...

0 Söta Kvitter ☺: