23 januari 2013

☆ Dala-style från Bastuträsk?


Hello!
Inte fick jag nåt målat idag. Jag började packa och röja saker och prylar i källaren. Fick ihop sju kartonger med lull och annat smått och gott. Känns toppen!


Medan jag grejade så sneglade jag på min fina "dala-soffa". Den är verkligen ögongodis och jag längtar verkligen att få börja använda den. 


Såg en liten lapp bak på soffryggen. Det stod lite suddigt men jag ska kolla lite närmare på den sen i bättre ljus. Det stod fraktgods Bastuträsk och Borlänge Men jag uppfattade inga datum. Men det kanske finns datum under soffan? Skulle vara kul att veta årtal på en sån här gammal skönhet... Det skulle även vara kul att finna tapet som passar denna stil men vet ej vilken tapetstil som är passande... 

Kramen ~ Ina 

3 Söta Kvitter ☺:

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin soffa ..
kram Rosa

Den där Victoria sa...

Hej, vilken fin soffa. Vad mycket som händer runt dig just nu, med dina tankar och flytten från huset osv. Jag har inte tagit mig tid att skriva något tidigare men jag kikar in här dagligen hos dig och jag önskar dig all lycka med vad du företar dig.

Kramar Victoria

Den där Victoria sa...

Hej, vilken fin soffa. Vad mycket som händer runt dig just nu, med dina tankar och flytten från huset osv. Jag har inte tagit mig tid att skriva något tidigare men jag kikar in här dagligen hos dig och jag önskar dig all lycka med vad du företar dig.

Kramar Victoria